.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.
"4 Lil One sebuah blog yang menghimpunkan pelbagai artikel daripada web dan media cetak yang didedikasikan khas untuk memberikan maklumat, panduan dan bimbingan serta perkongsian pengalaman mengenai Kehamilan, Penyusuan Susu Ibu, Penjagaan Bayi dan Kanak-kanak, Pemakanan serta aktiviti-aktiviti yang berkaitan kekeluargaan. Semoga info-info di blog ini dapat membantu ibu bapa semua terutamanya 1st time parent."

24 October 2010

::Breastfeeding Activity:: Malaysian Breastfeeding Peer Counselor (MBfPC) @ Sabah

Thanks to Duniasusu.com yang memberi maklumat ini melalui blog:



Malaysian Breastfeeding Peer Counselor (MBfPC) adalah jaringan sukarelawan pembimbing Ibu-ke-Ibu (Peer Counselors) yang terlatih untuk memberikan galakan, maklumat dan sokongan kepada ibu-ibu di dalam penyusuan ibu. Program latihan MBfPC ini telah dikendalikan oleh SusuIbu.com dan sebahagian dana ditaja oleh UNICEF serta mendapat sokongan daripada WABA.
Program MBfPC ini telah bermula pada awal Januari tahun 2010 dengan melatih 19 individu sebagai ‘MBfPC Program Administrator’ yang seterusnya berfungsi untuk melatih bakal pembimbing Ibu-ke-Ibu. Kini, MBfPC telah melahirkan seramai 125 orang pembimbing Ibu-ke-Ibu yang telah terlatih menerusi siri program latihan MBfPC yang dijalankan menikut kawasan (Utaran, Selatan, Pantai Timur, Pantai Barat) di Semenanjung Malaysia.

Pengumuman Program Latihan MBfPC di Sabah:
Tarikh: 29 – 31 Oktober 2010
Masa: 8:00 pagi hingga 6:00 petang
Tempat: Bilik Beaufort (Tingkat 1), Lembaga Tabung Haji Sabah, Jalan Sembulan, Peti Surat 12908, 88832 Kota Kinabalu, Sabah

Bagaimana menyertai:
Hantarkan butiran (nama, alamat, no.telefon & e-mail) ke admin[@]malaysianbfpc.org

0 orang sumbangkan pendapat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...