.: Dengan Menyebut Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.
"4 Lil One sebuah blog yang menghimpunkan pelbagai artikel daripada web dan media cetak yang didedikasikan khas untuk memberikan maklumat, panduan dan bimbingan serta perkongsian pengalaman mengenai Kehamilan, Penyusuan Susu Ibu, Penjagaan Bayi dan Kanak-kanak, Pemakanan serta aktiviti-aktiviti yang berkaitan kekeluargaan. Semoga info-info di blog ini dapat membantu ibu bapa semua terutamanya 1st time parent."

17 February 2012

Home Made Oreo Mc Flurry

Anda suka makan Oreo Mcflurry yang berharga Rm4 untuk satu cawan?. Apa kata kalau anda cuba resepi Oreo iluvislam Flurry pula. Rasanya hampir sama, malah ia menjimatkan wang!.

Jom kita lihat bahan-bahan yang diperlukan dan cara untuk membuat Orea Flurry ini.

Bahan-bahan :
  • 2 cawan susu Dutchlady Fullcream atau lowfat
  • 2 cawan serbuk creamer cofeemate
  • 1 paket biskut oreo 

 Cara masakan :

01.Masukkan susu dan serbuk creamer coffemate ke dalam mesin pengisar. Kemudian kisarkan ia.

02.Seterusnya muasukkan pula beberapa keping biskut oreo ke dalam mesin pengisar yang berisi campuran susu dan creamer coffeemate. Kisarkan ia sehingga sebati.

03.Selepas itu, masukkan ia ke dalam bekas. patah-patahkan beberapa keping biskut oreo lagi dan masukkan ke dalam bekas tersebut.

04.Akhir sekali. Masukkan ia ke dalam peti sejuk dan tunggu sehingga ia beku. Selamat mencuba!

Hah, senang kan nak buat. Lagipun boleh makan ramai-ramai lagi. Daripada pi beli di McD tu, baiklah kita buat sendiri untuk anak-anak. Air Tangan kita. 

0 orang sumbangkan pendapat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...